top of page
חיפוש

הדיירים במנהטן מחפשים דירות חדשות..

  • מדוע הדיירים במנהטן מחפשים דירות חדשות?

  • מיהי אוכלוסיית השוכרים החדשה בארה”ב?

  • האם כדאי להשקיע בנדל”ן מסחרי?




שוכר דירה בניו יורק? כנראה שתעבור דירה בקרוב


במהלך חודש מרץ, תושבי ניו יורק היו בתנועה אחר חיפוש דירות וחתמו על הסכמי שכירות חדשים בעוד שדמי השכירות המשיכו לטפס. מספר חוזי השכירות שנחתמו במנהטן עלה ב-21% וב-40% בברוקלין!


הדיירים איבדו סבלנות מול בעלי הבתים שהעלו באגרסיביות את דמי השכירות עם סיום תקופת ההשכרה. במקום לחדש, ניו יורקים רבים עברו דירה במטרה לנצל את ההטבות שלעתים קרובות מגיעות עם חתימה על הסכמים חדשים, כגון חודש או חודשיים ראשונים בחינם.


כמה חוזים נחתמו ומהי העלייה השנתית? לחץ כאן לפרטים נוספים


“זה נהדר פשוט לנעול את הדלת ולדעת שאם משהו קורה, זו בעיה של מישהו אחר”


את המשפט הנ”ל אמר שוכר אמריקאי בן 58, אשר החליט למכור את ביתו ולעבור לגור בשכירות, טרנד המאפיין רבים מהאוכלוסייה המבוגרת בארה”ב.


השכרה כבר לא מיועדת רק למי שאינו יכול להרשות לעצמו לרכוש בית. למעשה, הקבוצה הצומחת ביותר בשוק ההשכרה מכילה אנשים אמידים ומבוגרים ממה שנהוג לחשוב. מספר משקי הבית של שוכרים בגילאי 60+ עלו ב43% במהלך העשור האחרון! מעבר לכך, האוכלוסייה המבוגרת צפויה להפוך לקבוצה השנייה בגודלה בקרב משקי הבית השוכרים עד שנת 2035.


הגורמים לעלייה במספר השוכרים המבוגרים מתחלקים לשניים- גורל ובחירה. חלק מהשוכרים המבוגרים הינם בעלי בתים לשעבר אשר איבדו את בתיהם בגל העיקולים שליווה את המיתון הגדול ורובם עדיין נאבקים “לגמור את החודש”. עבורם שכירות היא האופציה היחידה למגורים.


עבור אחרים ואמידים יותר, שכירות היא עניין של בחירה. חלה התעוררות של אמריקאים מבוגרים המחפשים יותר גמישות ופחות התעסקות בתחזוקה ביתית. לגימלאים המשתייכים לקובצה זו,יש יכולת לארוז את חפציהם ולעבור דירה במידה והם רוצים להיות קרובים לילדיהם, או פשוט רוצים לשנות את הנוף.



אם אתה שוקל להשקיע בנדל”ן מסחרי בארה”ב כדאי מאוד שתקרא את השורות הבאות.


מבצע רכישות באינטרנט? גם אתה שותף לתופעה שנקראת “אפוקליפסת הנדל”ן המסחרי”. ככל שהמכירות במסחר האלקטרוני ממשיכות לצמוח, עשרות אלפי חנויות בארה”ב סוגרות את סניפיהן ואף מכריזות על פשיטת רגל, וכך נפגע תחום הנדל”ן המסחרי.


אנליסטים מעריכים כי אחוז הרכישות האלקטרוניות יעלה ל-25% בשנת 2026, בהשוואה לאחוז הנוכחי שעומד על 16% מסך כל המכירות הקמעונאיות. אם זה אכן יקרה, כ-75 אלף חנויות בארה”ב, למעט חנויות מזון, יאלצו לסגור את סניפיהן במהלך שבע השנים הקרובות.


המסחר האלקטרוני נוגס בכמות גדולה מכלל המכירות הקמעונאיות. כך לדוגמא, בשנת 2018, העלתה רשת Amazon את מכירותיה בכ-35 מיליארד- שווה ערך של כ 7,700 חנויות פיזיות. המספרים מדברים בעד עצמם: יותר מ-5,800 חנויות הכריזו על סגירה עד כה ב-2019. כ-1,100 סגירות של חנויות הוכרזו ביום אחד בלבד בחודש מרץ. 11 קמעונאים כבר הגישו בקשה לפשיטת רגל.



0 תגובות
bottom of page