top of page
חיפוש

ההתפכחות של האמריקאים הפכה להזדמנות השקעה לישראלים

יעל פרנקל

הכלכלה האמריקאית מפגינה בשנים האחרונות עוצמה מרשימה, שבאה לידי ביטוי בין היתר, בהתחזקות שוק העבודה ובנתוני תעסוקה הולכים וגדלים. הזיכרון ממשבר הסאב פריים ב-2008, שפגע בצורה קשה בכלכלה האמריקאית, הולך ומתרחק, אבל השלכותיו הקשות נצרבו בצורה עמוקה בתודעתם של מיליוני אמריקאים. לא עוד רכישה בלתי מבוקרת של דירות במשכנתאות מנופחות, אלא הפניית המשאבים הפיננסיים הפנויים להעלאת רמת החיים, גם ללא רכישת דירה.

איך מעלים את רמת החיים ללא רכישת דירה?

השינוי התודעתי הזה הביא יותר ויותר יחידים ומשפחות לבחור לגור בשכירות, ובמקביל לשדרג את רמת החיים שלהם – כך הפכו מתחמי הדיור להשכרה, המולטי פאמילי, לאחד מענפי הנדל”ן הצומחים ברחבי ארה”ב. חלום הבריכה, הגינה והשומר בשער נראה פתאום אפשרי, במחיר סביר וללא סיכונים מיותרים בלקיחת משכנתא מנופחת.


מתחם מולטי פאמילי שרכשה CiTYR הזדמנות עסקית למשקיע הישראלי ישראלים רבים כבר מבינים כי הדרישה הגוברת לדירות להשכרה בארה”ב, עשויה להוות מבחינתם הזדמנות מצוינת להשקעה – כזו שמייצרת הכנסה פאסיבית שוטפת המניבה להם תשואות אטרקטיביות, שכמותן לא ניתן לקבל כיום בהשקעה בנדל”ן בישראל, ואף קשה מאוד להשיג בהשקעה בשוק ההון. בפועל, מרבית הישראלים שהחליטו לבחון את כיוון ההשקעה הזה, מצאו את התשובות הטובות ביותר ואת הפתרונות הבטוחים ביותר אצל חברות ניהול השקעות בנדל”ן מניב, שאחת הבולטות בהן בישראל היא חברת CITYR. הדרישה הגוברת לדירות להשכרה בארה”ב, עשויה להוות הזדמנות מצוינת להשקעה – כזו שמייצרת הכנסה פאסיבית שוטפת המניבה תשואות אטרקטיביות, שכמותן לא ניתן לקבל כיום בהשקעה בנדל”ן בישראל, ואף קשה מאוד להשיג בהשקעה בשוק ההון מבט קרוב אל נתוני החברה מספר את הסיפור כולו: מדו”חות החברה עולה כי בשנת 2015 החברה רכשה מספר נכסי נדל”ן ברחבי ארה”ב, בשווי כולל של עשרות מליוני דולרים. עסקאות אלו התווספו לצבר הנכסים הקיים של החברה שעומד על קרוב ל-5,000 יחידות דיור ששווין המצטבר הוא כ-500 מיליון דולר. בנוסף, בשבועות האחרורנים חתמה החברה על עסקאות לרכשית נכסים מניבים נוספים באטלנטה ובטקסס. השקעה אטרקטיבית במתחמי מולטי פאמילי לדברי דן דניאלי, מנכ”ל CITYR US: “אנחנו מציעים עוד הרבה הזדמנויות גם למשקיעים שירצו ליהנות בשנה הבאה מתשואות מרשימות שאותן לא ניתן להשיג כיום בשוק הנדל”ן למגורים בישראל, וגם קשה מאוד להגיע אליהן בשוק ההון. בשנה הקרובה אנו צפויים לרכוש עוד כמה אלפי דירות במספר מתחמי מגורים, ובמקביל מתוכננת מכירה של חלק מהנכסים המנוהלים. מכירת נכס מניב מסוג זה מייצרת לרוב רווח הון משמעותי, שמתווסף לתשואה התזרימית מהנכס. מבחינתנו, אומר דניאלי “השקעה במתחמי המולטי פאמילי מניבה רווח כפול – מן הצד האחד היא מאפשרת למעמד הביניים האמריקאי פתרון דיור איכותי ומכובד, ומן הצד השני מאפשרת לנו המשקיעים אלטרנטיבה מגוונת להשקעה אטרקטיבית מאוד ביחס לאפשרויות ההשקעה האחרות. את הנדל”ן הישראלי נשאיר למשפחות צעירות שרוכשות דירה ראשונה”.

0 תגובות
bottom of page